Oriveden kirkon alttari lähikuvassa. Alttarilla Raamattu, krusifiksi, ehtoollisvälineet ja palavat kynttilät.

Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Alusta alkaen kristittyjen yhteisten kokoontumisten tärkeimmät asiat ovat olleet yhteinen rukous, Raamatun tekstien lukeminen, ehtoollinen ja opetus. Kokoontumispaikat ovat vaihtuneet kodeista kirkoiksi, mutta edelleen toivomme, että Orivedenkin seurakunnan kirkot voisivat olla koteina kristityille.

Minne messuun?

Klikkaamalla kirkkojen nimiä, pääset kirkkojen omille esittelysivuille, joilta löytyvät myös tiedot kyseisen kirkon tulevista jumalanpalveluksista (sivun alalaidassa). Alempaa tältä sivulta löydät tietoa erityisjumalanpalveluksista ja freestyle-messuista.

Oriveden kirkko

Oriveden kirkko on seurakuntamme pääkirkko. Jumalanpalveluksia järjestetään lähes joka sunnuntai klo 10 sekä kaikkina suurina juhlapyhinä.

Eräjärven kirkko

Eräjärven kirkossa järjestetään jumalanpalveluksia kerran kuussa sekä suurina juhlapyhinä. Kylmimpänä talvikautena jumalanpalvelukset pidetään Eräjärven seurakuntakodilla.

Längelmäen kirkko

Längelmäen kirkossa järjestetään jumalanpalveluksia kerran kuukaudessa, pääsääntöisesti kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina klo 10, sekä suurina juhlapyhinä.

Juupajoen kirkko

Juupajoen kirkossa järjestetään jumalanpalvelus lähes joka sunnuntai klo 10. Toisinaan jumalanpalvelus järjestetään Korkeakosken kirkossa, jolloin Juupajoen kirkossa ei ole jumalanpalvelusta.

Korkeakosken kirkko

Korkeakosken kirkossa järjestetään jumalanpalveluksia n. kerran kuukaudessa. Jumalanpalvelus on toisinaan myös iltakirkko.

(Päiväkummun riihikirkko)

Suomen Lähetysseuran kurssikeskuksen Riihikirkossa järjestetään viikkomessuja kesäkeskiviikkoisin klo 18. Viikkomessujen toteutuksesta vastaavat Päiväkummun nuoret vapaaehtoiset yhdessä lähiseurakuntien pappien kanssa.

Osoite: Päiväkummuntie 47, Orivesi.

Erityisjumalanpalvelukset

Majataloillat

Perinteisen jumalanpalveluselämän lisäksi kerran kuussa - pääsääntöisesti sunnuntaisin klo 15 Oriveden seurakuntatalolla Majataloiltapäivä. Se on yhdessä vapaaehtoisten kanssa toteutettu jumalanpalvelus, jossa on monipuolisemmin mahdollisuus keskusteluun ja rukoukseen. Näissä iltakirkoissa on myös lasten oma ohjelma. Tervetulleita ovat ikään katsomatta jokainen. Kaikki halukkaat ovat tervetulleita suunnittelemaan, toteuttamaan ja ideoimaan näitä iltoja.

Kappalainen
Längelmäki ja Eräjärvi

Majatalo, Lähetys ja Diakonia Kristittyjen yhteisten rukous iltojen yhteyshenkilö