Juupajoki - Rippikoulu

Nuoret

Juupajokilaisten nuorten rippikoulun käynti suunnitellaan osana Oriveden seurakunnan rippikoulutyön kokonaisuutta. Juupajokilaiset saavat muiden Oriveden seurakuntaan kuuluvien nuorten tavoin hakea mihin tahansa seurakunnan tarjoamista rippikouluvaihtoehdoista.

Tästä pääset näkemään Oriveden seurakunnan sivuilta tarkempaa tietoa rippikoulusta, myös aikuisrippikoulut

Rippikoulu - Oriveden seurakunta

Aikuiset

Rippikoulun voi käydä minkä ikäisenä tahansa. Rippikoulu pitää olla käytynä ainakin, jos haluaa ryhtyä kummiksi tai mennä naimisiin kirkollisesti. Aikuisrippikoulun kesto on 20 tuntia ja se päättyy konfirmaatioon.

Juupajoella voit käydä aikuisrippikoulun Juupajoen oman papin kanssa. Juupajoen kappalainen Samuel Mäkinen on aloittanut tehtävässään 1.2.2022

Oriveden puolella aikuisrippikouluja ohjaa yleensä rippikoulupastori.