Längelmäen kirkko 250-vuotta

Längelmäen kirkon rakentamisesta tulee tänä vuonna kuluneeksi 250 vuotta. Se on pitkä aika ihmisen historiassa. Siksi me juhlimme erityisesti tätä virstanpylvästä ja järjestämme tänä vuonna erilaisia tapahtumia juhlan kunniaksi.

Längelmäellä on satojen vuosien aikana kokoontunut seurakunta, joka on elänyt monet historian vaiheet turvaten Jumalan lupauksiin. Kirkko on ollut jumalanpalveluksen keskuksena elämän iloissa ja suruissa. Tänäänkin kirkko on todistuksena siitä, miten tärkeitä Jumalan lupaukset ovat olleet Längelmäellä eläneille ihmisille. Jumala lähetti Poikansa Jeesuksen tähän maailmaan pelastaakseen ihmiset. Tätä ilosanomaa julistetaan edelleen ja kutsutaan ihmisiä Jumalan yhteyteen. Tule mukaan juhlavuoden tapahtumiin kauniisiin Längelmäen maisemiin ja muistorikkaaseen ympäristöön kirkon seudulle. Tilaisuuksista voit valita itsellesi parhaiten sopivat tai tulla käymään vaikka kaikissa.

Juhlavuoden tapahtumia

8.5. klo 16 Jaakko Löytyn konsertti Längelmäen kirkossa

14.-16.7. (to-la) Kyläyhdistyksen järjestämä Kuvataidekurssi Längelmäen kirkonseudun juhlavuoden maisemissa. Paikka: Kylätalo Päivölä.

ilm. raija.gould@gmail.comLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai p. 050 5217229

17.7. klo 10 Kesävieraiden kirkkopyhä, saarna Olli-Pekka Silfverhuth. Messu Längelmäen kirkossa klo 10, jonka jälkeen kirkkokahvit Kylätalo Päivölässä

​​​​​​7.8. klo 13 Längelmäen kirkko 1772– seminaari Längelmäen kirkossa.  Klo 11.30-12.30 keittolounasta ja kahvia Kylätalo Päivölässä.

​​​​21.8.  klo 11  Längelmäen kirkon 250-vuotisjuhla Längelmäen kirkossa. Messun jälkeen kirkon historiaan liittyvää toimintaa sekä lounas Kylätalo Päivölässä.

4.9. Messu Längelmäen kirkossa klo 10. Messun jälkeen pyhiinvaellus kirkolta Päijälän rukoushuoneelle

Lämpimästi tervetuloa mukaan juhlatapahtumiin !

Oriveden seurakunta ja Längelmäen Kirkonseudun Kyläyhdistys