Sukuselvitys- ja virkatodistuskäytäntö muuttumassa alkuvuonna

Sukuselvitystilauksissa asioidaan 19.1. alkaen Lahden aluekeskusrekisterin kanssa.

Oriveden seurakunta liittyy Lahden aluekeskusrekisteriin 1.2.2022 alkaen. Liittyminen on osa jo käynnissä olevaa laajaa palvelu-uudistusta: kirkkohallituksen vahva suositus on ollut, että jokainen seurakunta kuuluisi johonkin aluekeskusrekisteriin vuoden 2022 alusta.

Aluekeskusrekisteristä tilataan jo 19.1.2022 lähtien sukuselvitysmuotoiset virkatodistukset, joten esimerkiksi perunkirjoitusta hoitavat omaiset asioivat näissä asioissa pääsääntöisesti Lahden aluekeskusrekisterin kanssa.

Oriveden seurakunnan toimistosta voi liittymisen jälkeenkin tilata ns. elää-virkatodistuksia seurakunnan omista jäsenistä.

Längelmäen seurakunnassa kirjoilla olleiden vainajien sekä Jämsän seurakunnan jäsenten todistukset tilataan Tampereen aluekeskusrekisteristä.

2022-01-01 13:14:00.0