Sukuselvitysmuotoiset virkatodistukset tilataan nyt Lahdesta

Oriveden seurakunta liittyy Lahden aluekeskusrekisteriin 1.2.2022. Aluekeskusrekisteristä tilataan sukuselvitysmuotoiset virkatodistukset Oriveden seurakunnan jäsenistä jo 19.1.2022 lähtien. Sukuselvitystä tarvitaan esimerkiksi perunkirjoitukseen ja kuolinpesän asioiden hoitoon.

Näin voit tilata virkatodistuksen

Yksityishenkilöt sekä yritys- ja organisaatiotilaajat: Tilaa virkatodistus verkon asiointipalvelussaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Sukuselvitysmuotoisen virkatodistuksen voit tilata aluekeskusrekisteriltä myös puhelimitse numerosta 044 7194 612 ma - pe klo 9 - 12.

Virkatodistuksen elävän henkilön tiedoista (ns. elää-todistus) voi tilata verkon asiointipalvelun lisäksi myös Oriveden seurakunnan kirkkoherranvirastosta. Elää-todistuksen hinta on 9 € + toimitusmaksu.

Sukuselvitys pyritään toimittamaan 6 - 8 viikon kuluttua tilauksesta.
Elää-todistus pyritään toimittamaan 2-3 työpäivän sisällä + postituspäivät.

Jotta perunkirjoituksen tekeminen ei tarpeettomasti viivästyisi, vainajan omaisten kannattaa tilata sukuselvitys jo ennen hautajaisia. Verohallinnosta voi tarvittaessa pyytää lisäaikaa perunkirjoituksen toimittamiselle.

Jämsän seurakunnassa kirjoilla olleiden vainajien todistukset tilataan Tampereen aluekeskusrekisteriltä verkon asiointipalvelun kautta tai p. 03 2190 700 (klo 9 - 15)