ORIVEDEN seurakunnassa julistetaan haettavaksi vakinaista täyttöä varten 19.2.2024 alkaen seurakunta- ja hautatoimensihteerin toimi.

Toimenkuva on monipuolinen, työhön tulee kuulumaan Status pääkäyttäjänä toimiminen, hautatoimen ja seurakunnan yleisiä asiakaspalvelutehtäviä, osto- ja myyntireskontran hoitoa, avustavia kirjanpitotehtäviä, talousarvion, tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen laatimista tukevia tehtäviä, talouden raporttien tuottamista, kirkkoherranvirastossa sijaistamista ja palkkoihin ja palkkioihin liittyvän materiaalin tallentamista sekä kolehtitilitysten hoitamista. Työ edellyttää tiivistä yhteistyötä usean henkilön kanssa.

Tarjoamme sinulle hyvän työyhteisön ja työkaverien tuen sekä mahdollisuuden kehittää osaamista monipuolisesti. Tehtävän kuva on laaja, vaihteleva sekä antoisa ja sopii hyvin monipuolista työtä kaipaavalle. Tukea ja opastusta on tarjolla jatkuvasti työn oppimiseen. Oriveden seurakunnalla on käytöstä tykysetelit sekä työnantajan tuki lounasruokailuun.

Hakijalta edellytämme soveltuvaa opistoasteen tutkintoa tai vastaavia tietoja. Työ vaatii joustavuutta, yhteistyötaitoja, huolellisuutta, vastuullista työskentelyä, hyviä asiakaspalvelutaitoja, tietotekniikan omaksumista, sopeutumista monipuolisiin ja vaihtuviin työtehtäviin sekä välillä hektistäkin työskentelyä ja paineensieto kykyä. Eduksi katsotaan aikaisempi kokemus seurakunnassa käytössä olevista Status, Kipa, Basis ja Katriina ohjelmistoista.

Palkkaus KirVESTES:n mukaan 402 (1.2.2024 alkaen palkka 2319,25 €), kokemuslisä 3–15 vuoden työkokemuksesta 81,50- 304,00 €/kk, lisäksi mahdollisuus suorituslisään. Tehtävässä sovelletaan kuuden (6) kuukauden koeaikaa.

Tietoa työnantajasta

Oriveden seurakunta on n 7800 jäsenen seurakunta n puolen tunnin matkan päässä Tampereelta koilliseen. Orivedelle pääsee ysitietä ja Tampere-Jyväskylä junarata kulkee Oriveden kautta. Orivesi kuuluu Tampereen seutukuntaan, vaikkakin seurakuntaan kuuluvien entisten ja nykyisten pitäjien ilme on maalaishenkinen.

Oriveden seurakunnassa on vakituisia työntekijöitä n. 25. #isämeidänperhe-strategiamme painopisteitä vuoteen 2025 ovat kasvatus, osallisuus, viestintä ja työhyvinvointi.

Hakemukset tulee toimittaa 27.12.2023 klo 16 mennessä osoitteeseen
orivesi.srk@evl.fi tai Oriveden seurakunta, Latokartanontie 5, 35300 ORIVESI.  Kuoreen tai sähköpostiin merkintä seurakunta- ja hautatoimensihteeri. Haastattelut pidetään Oriveden seurakuntatalolla 23.1.2024.

Lisätietoja 18.12.-22.12.2023 klo 9-11 välisenä aikana Taina Väisäsvaara 050-5768351 tai sähköpostilla taina.vaisasvaara@evl.fi.

Toimeen valitun on toimitettava hyväksyttävä todistus terveydentilastaan.