Rippikoulu - Aikuiset

Askarruttavatko kristinuskon perusteet? Olisiko tiedossa kummin tehtävä? Kiinnostavatko kirkkohäät? Rippikoulu käymättä? Kristinuskon tärkeisiin aiheisiin voi tarttua minkä ikäisenä tahansa.

Rippikoulun voi käydä vaikkei olisi kirkon jäsen, eikä velvoitusta osallistua konfirmaatioon ole. Pelkkä rippikoulun käyminen ilman konfirmaatiota oikeuttaa kirkolliseen vihkimiseen. Konfirmaatioon osallistunut saa lisäksi oikeuden kummin tehtävään ja hän saa myös osallistua itsenäisesti ehtoolliselle.

Aikuisrippikouluun kuuluu 20 tuntia opetusta ja konfirmaatio. Aikuisrippikoulu järjestetään tarvittaessa joko yksityisesti tai ryhmänä, jos kiinnostuneita on enemmän. Ota yhteyttä seurakuntapastori Sari Isokoskeen ja tiedustele!

Rippiraamattu ja katekismus pöydällä, lähikuva.